Strasbourgi tanulmányi út

Október 6-tól 10-ig valósult meg azon diákok strasbourgi tanulmányi utazása, akik a tavalyi iskolaévben bekapcsolódtak Csáky Pál, európai parlamenti képviselő által meghirdetett projektversenybe. A tanulmányúton a Pázmány Péter Gimnázium diákja, Mészáros Tímea és volt diákja, Makai Karmen is részt vett Dózsa Roland tanár úr kíséretében.
Az esti órákban indultunk el Pozsonyból. Reggel Strasbourgba érve gyönyörű látvány fogadott bennünket. A hotelben való elszállásolás után az Európai Parlament strasbourgi székhelye volt a következő programpontunk. Részt vettünk az aznapi plenáris ülésen, amilyenre már 25 éve nem volt példa, mivel egyszerre volt jelen Angela Merkel, német kancellár és a francia elnök, François Hollande. Az ülés témája a migránshelyzet megoldása volt. Számomra ez volt a kirándulás egyik fénypontja. Az ülés alatt a tolmácsokat figyelve még eltökéltebb lettem ennek a szakmának az elsajátításában, mivel tolmács és fordító szakot tanulok az egyetemen. A nap folyamán részt vettünk az Európai Parlament működéséről és szerepéről szóló előadáson, és személyesen tehettünk fel kérdéseket a képviselő úrnak is, akivel együtt vacsoráztunk egy helyi étteremben.

str1

Másnap reggel a felvidéki magyarság problémáit megvitató ülést figyelhettünk meg. A parlamenti látogatás végeztével megtekintettük a város nevezetességeit, és programunk befejezése egy hajókirándulás volt a városi csatornahálózaton. Hazatérve sok, nem mindennapi élménnyel és új ismerettel gazdagodtunk.
Minden résztvevő nevében szeretném megköszönni Csáky Pál képviselő úrnak, hogy lehetőséget kaptunk erre az útra.